WORKSHOP DAN PELATIHAN BIDANG PEMASARAN DIGITAL BAGI SISWA SMK DAN SMA HARAPAN DENPASAR
Article Sidebar
Published:
Jan 31, 2019
Dimensions
Altmetrics
Statistics
Read Counter : 262
Download : 42
Main Article Content
Abstract
ABSTRAK
Pemasaran merupakan ujung tombak setiap perusahaan. tanpa adanya pemasaran, produk yang dihasilkan oleh perusahaan tidak akan dikenal oleh calon konsumen. seiring perkembangan jaman adanya perkembangan teknologi yang begitu cepat sehingga proses pemasaran juga harus mengimbangi dengan memanfaatkan dunia digital dalam proses pemasaran atau yang kita sebut dengan pemasaran digital . Untuk itu kami dari program studi ingin mengenalkan tentang marketing digital ke pada siswa SMA dan SMK harapan. Metode pelaksanaan kegiatan ini dengan sosialisasi dan pelatihan. Tujuan dari kegiatan ini untuk memberikan pelatihan bagaimana membuat iklan produk hanya denga smartphone. Hasilnya meningkatnya pengetahuan siswa mengenai pemasaran digital dan meningkatnya kemampuan siswa dalam membuat iklan menggunakan aplikasi Canva dari smartphone.
Kata kunci: workshop, pelatihan, pemasaran digital, SMA dan SMK harapan
ABSTRACT
Marketing is the spearhead of every company. without marketing, the products produced by the company will not be known to prospective customers. as the development of technology evolved so fast that the marketing process must also offset by utilizing the digital world in the marketing process or what we call digital marketing. For this reason, we from the study program want to introduce digital marketing to high school and vocational high school students. The method of implementing this activity is with socialization and training. The purpose of this activity is to provide training on how to make product advertisements only with smartphones. The result is increasing student knowledge about digital marketing and increasing students' ability to make advertisements using the Canva application from a smartphone.
Keywords: workshops, training, digital marketing, high school
Pemasaran merupakan ujung tombak setiap perusahaan. tanpa adanya pemasaran, produk yang dihasilkan oleh perusahaan tidak akan dikenal oleh calon konsumen. seiring perkembangan jaman adanya perkembangan teknologi yang begitu cepat sehingga proses pemasaran juga harus mengimbangi dengan memanfaatkan dunia digital dalam proses pemasaran atau yang kita sebut dengan pemasaran digital . Untuk itu kami dari program studi ingin mengenalkan tentang marketing digital ke pada siswa SMA dan SMK harapan. Metode pelaksanaan kegiatan ini dengan sosialisasi dan pelatihan. Tujuan dari kegiatan ini untuk memberikan pelatihan bagaimana membuat iklan produk hanya denga smartphone. Hasilnya meningkatnya pengetahuan siswa mengenai pemasaran digital dan meningkatnya kemampuan siswa dalam membuat iklan menggunakan aplikasi Canva dari smartphone.
Kata kunci: workshop, pelatihan, pemasaran digital, SMA dan SMK harapan
ABSTRACT
Marketing is the spearhead of every company. without marketing, the products produced by the company will not be known to prospective customers. as the development of technology evolved so fast that the marketing process must also offset by utilizing the digital world in the marketing process or what we call digital marketing. For this reason, we from the study program want to introduce digital marketing to high school and vocational high school students. The method of implementing this activity is with socialization and training. The purpose of this activity is to provide training on how to make product advertisements only with smartphones. The result is increasing student knowledge about digital marketing and increasing students' ability to make advertisements using the Canva application from a smartphone.
Keywords: workshops, training, digital marketing, high school
Article Details
How to Cite
Puniawan, I. M. E., Joshua, J. W. N., & Kurniawati, N. S. E. (2019). WORKSHOP DAN PELATIHAN BIDANG PEMASARAN DIGITAL BAGI SISWA SMK DAN SMA HARAPAN DENPASAR. Seminar Nasional Aplikasi Iptek (SINAPTEK), 1. https://doi.org/10.36002/sptk.v0i0.624
Section
Articles
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.